hoppsijen

Alla inlägg under januari 2012

Av Sandra Mangnusson Eurenius - 11 januari 2012 15:20

Internetet kronglar men jag jobbar på det :) (just nu  sitter jag hoss en kompis dator)


Nu är jag hoss Fanny (<3) Vi ska nog snart ätta något. Det känns

konstigt för det är ju onsdag och ingen dans. Man liksom kollar på klockan och väntar på att den ska bli kvart över fyra för det är då jag brukar gå till Emilia (<3) så går vi till dansen som börjar 16.30-17.30 men nu är det ju ingen dans så bästa Fanny får stå ut med mig :D <3


Jag kan/borde inte heller åka till bernie iochmed att hans meddrytare är där idag :)


Försöker göra inlägg så ofta som möjligt :) Tänker på er! Tro inte att jag glömmer bort er nu när jag inte kan blogga så ofta pga internetet (kronglar) så "slippar" jag på en ny heder till oss! :*


Dena heder tror jag inte det ska vara mer en, en bild på mig och bernie (klar-språk en på han en på mig :P)

De andra bilderna är på objekt :D Jag hade tänkt att hedern skulle gå i rosa (a) men nu börjar det luta mott svrt-vitt :) men jag vet inte. Vill helst inte ha så strka färger då själva temat är färgstarkt men vi får SE! :)


Puss och två karamar till er kommer HÄrr! (a)



;)

Av Sandra Mangnusson Eurenius - 10 januari 2012 15:11

Hej! Jag har enus inte fåttkoll på Internetet (se inlägg nedan) men försöker blogga så här ist (från mammas mob). Tills internetet börjar fungera ;) Just nu sitter jag i soffan och mår sk*t :/ så jag vart hemma Idag. Ska ivägg till stallet snart för det måste man Hur man en mår, när man har egen häst;) Ska försöka göra inlägg såfort det går men vi ses..Hoppas jag för jag behöver er verkligen ;) se till att kommentera och besök läs gärna igenom gammla inlägg så ses vi!! Puss o en Kram.. elr två....

Av Sandra Mangnusson Eurenius - 5 januari 2012 10:39

Hej! Jag kommer inte kunna göra inlägg regelbundet. För vårat internätt kronglar och just nu bloggar jag från mammas mobil och jag kan tydligen inte blogga från min egen ;/ Men idag ska jag nog sova hoss Jenny lind ska följa med henne på hopp tävling imorgon på sork ;)Min och bernies eventuela nya tävlings plats ;) Kan heller inte lägga in hälsnings bild elr annan, fast det karnse bara är jag som inte kommit på hur man gör ;p Men hejdå då,;)

Av Sandra Mangnusson Eurenius - 4 januari 2012 20:26

Hej! Idag skulle vi prov rida saden det gick bra med själva sden, den passade och så :D Men han var aganska stuttsig :/ För vi skulle hoppa och kolla så att saden inte tog imott någon stans :)

Precis när han skullle komma på ett hinder så blåste hindret efter det vi skulle hoppa ner. Så då blev han ganska räd,

och stegrade sig men han kundde inte stegra som han ville får martingalen tog imott (mohhaa :*)

Men ne det ska inte räka med att stegra uttan vi tar några gallna "bock språng" -.-"

Så jag hamnade framför saden med fötterna i stig -bygglarna så mitt ben knäcktes till och ryggen såklart -.-" men jag satt kvar :D Så nu hara jag nyss duchat och ättit så nu ska jag snart utt med hunden :D 

Bjuder på denna bild :D På mig :P 







                                                  


   

Av Sandra Mangnusson Eurenius - 3 januari 2012 22:35

Saden PASADE!... Hoppas jag :/ 


Jag tar allting från början.., okej fast det där lätt skit tråkigt -.-"

Vi la på saden när han stod i boxen.. med huvudet n-e-r-e som v-anl-ig-t.

Man Anika testade endå och la på saden och så började

han holla på.. dra-upp-ner-upp huvudet så vi ställde han i stallgången...

Men redan inne i boxen såg den fär small utt -.-"


När han väl stod i stallgången la vi på seden och det var precis så den passade :D ! 

Men nu får han inte gå upp i vikt eller bli mer musklig.. :) 

Vi ska testa rida med den imorgon så ser vi då om den sitter som den ska :D 


Nu ska jag nog sova Zzz.. Gick och la mig vid ett igår (idag på natten)

och vaknde vid sju (idag på morgonen) för vi skulle hämta saden på morgonen -.-" Så nu är jag tröött :P Zzzz!! 

Så GOD NATT SÖV GÖTT :P :* :) :D <3 




 

Av Sandra Mangnusson Eurenius - 3 januari 2012 16:36

Min kväll tänker jag spendera på den plats jag gillar bäst!   

Där man kan se stärnorna glimma på himmlen som ger ett blänknde sken i dinna ögon,

höra en uggla HooAaa, känna doften av fuktigt gräs, se imma från din prustand mun

sakta stiga att par meter ovan för boxen där du otåligt väntar. 

Stallet    
























Vi ska prova en ny sedel jag har hittat som bara är använd tre månder :O 

Just nu ligger den i bilen och väntar... Bästa Anika kommer

utt och kollar så den sitter bra :D

Jag hoppas verkligen det! Med tanke på att det var ganska bra pris på den (?)..  

Den ser dock karnse litte litten utt.  :(... Men vi får se :D 


Jag hadde också täbkt ställa litte frågor till Anika (sadel makare)  

tex


* Är det bra pris? 

* Är det en allraound mott hopp (då hon som har den inte visste men vi (alla) tycker det ser utt som det?..)

* Kan du se villket märke den har (då han som har den nu ej vet)

* ÖVRIGT





       

Av Sandra Mangnusson Eurenius - 2 januari 2012 23:43

Nu har jag gjort en hälsnings bild som kommer

vara längats ner i alla inlägg :P 


 

Av Sandra Mangnusson Eurenius - 2 januari 2012 19:17








 Här får ni en litten raket bomb med vilda bilder

 Dom ligger litte humel om bumel :P 



  PUSS PÅ EN SKUM BANNAN ;P <3 

   



                                                                                                                                                          

Presentation

Hej! Jag heter sandra och är 12 år :)
MIn blogg kommer mest handla om min häst bernie och hans träning, men ska försöka hinna med att skriva om mig också :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilket bett föredrar du?
 Pelham
 Pessoa
 Träns bett två delat
 Träns bett tre delat
 Jaktkandar
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards