hoppsijen

Alla inlägg under oktober 2011

Av Sandra Mangnusson Eurenius - 22 oktober 2011 10:34

Hehee! Ni karnse reddan vet att ja sugger på att stava men arnnas vet ni det nu :) 

Men hopas ni endå kan förstå vad jag skriver :P 


De va bara det jag ville sega så PUSS :* 


  

Av Sandra Mangnusson Eurenius - 22 oktober 2011 10:23

Jag måste bara tacka underbar Johanna Atterstam som hoppade undebar bernie igår vad kan det var hon hopp 1,10 cm iaf det var undebart att se, litten volt första gången hon red han :)   

Av Sandra Mangnusson Eurenius - 22 oktober 2011 10:03

Hej hej! Nu sitter jag och kollar på ridläger hitta många naisiga tänkte trycka up någon länk :) 

www.Grytasodergard.se/16757064 

www.roogard.nu/content/ridläger-sommaren-2012


Någon som vill hänga med vet något annat god lägger isf kommenter ring 0767099962 eller vi Fb (Sandra Eurenius) 

( tror jag tar med bernie ) 


Hade bra   

Av Sandra Mangnusson Eurenius - 20 oktober 2011 15:31

Hej,hej! Nu när jag sat inne och surffa så hittade jag en fin fin övning :)

Vet inte om den går och göra i skogen.. isåffal karnse på ett annat sät testa er fram ;)


Gör så här:
 
A. Om det står en ”läskig” pall eller något annat hästen reagerar på i ena änden av ridhuset sätter inte Nina fokus på pallen.
– Då skulle jag förmedla till hästen att den är obehaglig.
I stället börjar hon rida i andra änden av ridhuset.
– Jag vill komma in i huvudet på hästen. Jag jobbar långt från det ”läskiga”, flyttar hästen och får den på mina hjälper.
 
B. Så småningom kan du närma dig pallen. Gör successivt volten större och större, hästen ska gå framåt och vara aktiv på hjälperna, men den får inte skena förbi. Det är vanligt att hästen skenar förbi det ”läskiga”  – eller så vill den inte gå ditåt över huvud taget. Tänk på att gå ner i tempo om du får stora problem. Det kan vara lättare att övertyga hästen att gå dit du vill i trav än i galopp.
– Då är det bättre att jobba hästen och sedan efter en stund – eller en vacker dag – är man nära, förhoppningsvis. 
 
C. Du kan också prova att sätta något annat ”småläskigt” innanför det ”läskiga”. Till exempel en tunna tio meter innanför pallen, och sedan rider du mellan de två föremålen.
– Då blir hästen distraherad. Tittiga saker är ofta på utsidan eller utkanten av banan. Det kan vara bra att antingen ställa ett annat föremål innanför eller att flytta in föremålet så attman kan rida utanför det, eller mellan två föremål.  

                               A                                       

      

                                B

                               

                                C

  


Varse goda :)


Källa  http://www.hippson.se/ridovningar/basta-tipsen-for-tittiga-hastar.htm

Av Sandra Mangnusson Eurenius - 19 oktober 2011 18:34

Jag måste tacka undebara Sara! som tog intaget i stallet i tisdags nu när jag mår dåligt :) 


Du är guld värd Sara elr diamant..?? du får välja :) 

  

Av Sandra Mangnusson Eurenius - 19 oktober 2011 18:26

Hej hej! Nu kommer ett kort inlägg :/ ¨

Jag tänkte skaffa en frågestunds dag här på bloggen som gäller tid framöver 

Dag: Söndag 

Tid: Hella dagen (mellan 11:00-20:00 räkna med svar) 


Puss puss på er : *   

Av Sandra Mangnusson Eurenius - 19 oktober 2011 14:06

Nu bjuder jag på en bommbb! ...  


Min lilla Putte när han var katt unge :)


Och putte nu ( den stora katten )

Mattes söttiss! Boss 2 år ( han är två nu )

  Älskling :) 

   Min älskade katt söt nos ! 

   MIn lilla godis gris Molle!

  MIn gammla foder häst afrodite :)

  Jag och Nikita för typ... 2 år sedan min gammla meddrytar häst :)

   Fina halv blod :) !!! 


   Jag för 2 år sedan :) 

   Jag nu :)

   MIn fina häst bernie ( det är jag som har tagit bilden stolt! ) 

   Denna har jag också jag tagit :)


Varse god för bilderna ha en trevlig dag :)

Av Sandra Mangnusson Eurenius - 19 oktober 2011 13:47

 

Hittade övningen på hippson ville della med mig av den funkar på litten volt ( med vendbar häst ) funkar säkert på ängar med pinnar som bommar i skogen tveksam karnse på rakt spår ?? Om det är någon som önskar steg text så seg till! :) 


Hoppas ni har nytta av den :)   



Källa : www.hippson/ridovningar/rytmisk-och-losgjord-med-bommar.htm

Presentation

Hej! Jag heter sandra och är 12 år :)
MIn blogg kommer mest handla om min häst bernie och hans träning, men ska försöka hinna med att skriva om mig också :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilket bett föredrar du?
 Pelham
 Pessoa
 Träns bett två delat
 Träns bett tre delat
 Jaktkandar
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards